لوگـوهایی منحصـربفرد با پیـام های مخفـی
امروزه، به دست آوردن یک مفهوم معنادار برای طراحی یک لوگو و نیز بر آورده کردن نیازهای مشتری کار بسیار سختی است. با وجود لوگوهای فراوانی که اینترنت وجود دارد، بسیاری از طراحان با هوش و خلاق ایده های بکر را از آنها کسب کرده و به طراحی لوگوهایی با طرح های منحصر به فرد می پردازند که هر بیننده ای را به تحسین وا می دارد. برخی از طراحان روی طراحی لوگو های جمع و جور که حاوی عبارات محدود است متمرکز می شوند. لوگوهایی که مفهوم در آن مخفی است یکی از انواع لوگوهای جذاب است چون بیننده مجبور است برای فهم مفهوم آن مدتی زمان را صرف فکر کردن روی طرح کند. در ادامه ایمیل بیش از 80 نمونه زیبا و منحصر به فرد از لوگوهایی را مشاهده می کنید که مفهوم در آنها بصورت مخفی است. این لوگوها بسیار زیرکانه و کارآمد طراحی شده اند و شاید با نگاه اول متوجه پیام آنها نشوید اما با نگاهی دقیقتر متوجه هوش و ذکاوت طراح آنها میشوید.
1. Strength
این لوگوی بسیار زیبا و تاثیر گذار متعلق به سایت یکی از انجمن های ملی آمریکاست که برای نجات کودکان گرسنه در آمریکا فعالیت می کند. در این لوگو قسمت نارنجی رنگ یک سیب گاز زده شده را مشاهده می کنید که کامل خورده نشده اما اگر بیشتر دقت کنید در دو طرف سیب صورت دو انسان را می بینید، طرف چپ یک انسان بزرگسال و طرف راست یک کودک. پیام این لوگو این است که بزرگسالانی که وضع مالی خوبی دارند به جای اسراف به کودکان گرسنه کمک کنند.
/font>>/>2. Raven
این لوگوی خلاقانه متعلق به یک شرکت هلندی است که در زمینه ی مشاوره مالی فعالیت می کند.
در نگاه اول ۳ کلاغ به رنگ سفید در تصویر می بینید اما اگر به فضای خالی بین این کلاغ ها دقت کنید
یک کلاغ دیگر هم بین آن ها وجود دارد. این شرکت به نوعی آینده نگری خود را در این لوگو نشان می دهد.
3. Lion Bird
این لوگو یکی از خلاقانه ترین و زیباترین لوگوها با پیغام مخفی است که به طور تاثیر گذاری قدرت تجارت را نشان می دهد.
در نگاه اول صورت یک شیر را می بینید اما اگر بیشتر دقت کنید متوجه می شوید که در حقیقت یک پرنده در تصویر است.
4. Zoorganic
این لوگو یک لوگوی مناسب برای باغ وحش است که یک عقاب را نشان می دهد اما اگر به بال های سیاه
عقاب نگاه کنید متوجه دو فضای سفید رنگ می شوید، این فضاها در حقیقت یک گرگ و یک اسب هستند.
5. My Fonts
مانند دیگر لوگوهایی که پیام مخفی دارند این لوگو هم در نگاه اول متن ساده ای به نظر می رسد
اما اگر با دقت نگاه کنید متوجه می شوید که کلمه ی my انگشتان دست یک انسان را نشان می دهد.
6. Oak Bros
oak به معنی بلوط و bros مخفف brothers یه معنی برادران است. در نگاه اول یک برگ بلوط می بینید اما اگر بیشتر
دقت کنید در قسمت پایینی این برگ سه سر متعلق به سه انسان را می بینید که با کمک رنگ زمینه ساخته شده اند.
7. Safehands
این لوگو یک لوگوی مناسب برای شرکت های تجاری است به طوری که اگر به آن نگاه کنید حرف s به رنگ سیاه
بیشتر توجه شما را به خود جلب می کند اما اگر با دقت بیشتری نگاه کنید متوجه می شوید که هم s که حرف اول
safehands است معلوم است و هم $ که نشان دهنده ی تجاری بودن این لوگوست. قسمت های سفید رنگ هم دو دست هستند.
8. Pittsburgh Zoo and Aquarium
این لوگو که متعلق به باغ وحش و آکواریوم پیتزبروگ آمریکاست یکی از زیباترین استفاده ها از فضای زمینه
را انجام داده است به طوری که در نگاه اول یک درخت سیاه رنگ را می بینید اما اگر به سفیدی پایین
درخت نگاه کنید متوجه یک گوریل در سمت چپ و یک ببر در سمت راست می شوید.
9. Mother
در نگاه اول این لوگو یک نوشتار ساده از کلمه ی mother است اما اگر به حرف M
دقت کنید یک مادر و یک بچه را می بینید که دست های همدیگر را گرفته اند.
10. The Installers
این لوگو یک لوگوی مناسب برای شرکت های صنعتی و شرکت های سازنده ی درب است. در نگاه اول حرف I را می بینید که با رنگ زرد رنگ نشان داده شده است اما اگر بیشتر دقت کنید می بینید که این حرف از باز شدن دو درب با رنگ زمینه ساخته شده است.
11. Five Ten
همین طور که از نام کمپانی تولید کفش مشخص است شما باید 5 عدد 10 در این طرح پیدا کنید.
12. FedEx
یکی از معروفترین شرکتهای پستی در جهان، فلشی که در بین حروف E و X میبینید به منظور این است
که این شرکت دارای سرعت و دقت در رساندن محموله ها بدست صاحبانش است.
13. Amazon
با شرکت آمازون حتما آشنا هستید. آیا تا کنون به آن فلشی که در زیر کلمه آمازون آمده است فکر کرده اید که چه منظوری را میخواهد به شما برساند؟ این خط ۲ منظور دارد، اول اینکه اگر دقت کنید میبینید که شروع این فلش از کاراکتر a و پایان آن کاراکتر z میباشد و این بدین معنی است که ما تمامی نیازهای شما از a تا z را فراهم میکنیم و همچنین شما میتوانید یک لبخند را نیز در آن مشاهده نمایید که به منظور رضایت مشتریان این شرکت میباشد.
14. ZIP
حرف "I" به زیبایی با یک زیپ جایگزین شده است.
15. Eight
طراح به شیوه ای ماهرانه با عدد "8″ لوگوی eight را طراحی کرده است.
16. 247 black/white
در فضای منفی بین عدد 2 و 7 عدد 4 نهفته است.
17. Martini House
دو جام که در وسط آنها یک خانه دیده می شود.
18. Formula 1
اگر به فضای منفی دقت کنید عدد 1 را مشاهده می کنید.
19. Sony Vaio
دو حرف اول یک موج را به نمایش گذاشته اند که سمبل سیگنال های
دیجیتالی است و دو حرف دوم سیگنال دیجیتالی 1 و 0 را نشان می دهند.
20. Northwest Airlines
به دایره ای که در سمت چپ قرار دارد از نزدیک نگاه کنید. حروف "N" و "W"
و همچنین پیکانی را مشاهده می کنید که جهت N-W یا مال غرب را نشان می دهد.
21. Wiesinger Music
کلیدهای پیانو حروف "W" و "M" را نشان می دهد.
22. Silver File
در فضای منفی بین دو حرف "F" حرف "S" قرار دارد.
23. Body Wisdom
دست نشانه آرامش و دو چشم جغد نشانه خرد و دانایی (Wisdom) است.
24. Families
یک لوگوی ماندگار
25. Sun Microsystems
شما می توانید نام برند را از همه جهات بخوانید. عمودی و افقی
26. Treacy Shoes
یک کفش در فضای منفی نهفته است.
27. Dog Care Veterinary
در فضای منفی دو دست تصویر یک سگ قرار دارد که نشانه محافظت و نگهداری از سگ ها است.
28. Fantom
حرف "a" به طور هوشمندانه ای بین حروف "F" و "n" قرار گرفته است.
29. Hammmer
یک چکش در فاضی منفی حرف "H" نهفته است.
30. Elefont
این لوگوی زیبا یک حرف "e" ساده است که در فضای منفی آن خرطوم فیل نهفته است.
31. Bones
یک لوگوی زیبا. قسمت سیاه رنگ حروف، گوشت و قسمت هاس سفید استخوان را نشان می دهد.
32. Lemon Crown
یک لیموی نصفه که در فضای منفی ان یک تاج قرار دارد.
33. Heartbeats
دو نت موسیقی که به هم متصل شده اند و شکل یک قلب و یک هدفون را تشکیل داده اند.
34. Hanuet Wine
دو جام در فضای منفی
35. Embrace Beer
در فضای منفی بین حروف حروف "E" و "B" (قسمت نارنجی رنگ) دو بطری قرار دارد.
36. Take Reality
شما می توانید بین حروف "K"و"E" یک خانه ببینید.
بزرگتـرین و مرفـه ترین هواپیمـای جهـان !
ایرباس آ-۳۸۰ (Airbus A۳۸۰) یک هواپیمای مسافربری پهنپیکر، چهار موتوره و دوطبقه ساخته شرکت ایرباس است. این هواپیما بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان است. ساخت ایرباس آ-۳۸۰ از سال ۱۹۹۶ با عنوان A3XX آغاز شد و از سال ۱۹۹۸ با عنوان کنونی شناسانده شد. نخستین بار در ۲۷ آوریل ۲۰۰۵ به صورت آزمایشی از تولوز فرانسه به پرواز در آمد و دو سال بعد در ۲۵ اکتبر ۲۰۰۷ نخستین پرواز تجاری آن برای شرکت هواپیمایی سنگاپور انجام شد. این پرواز از سنگاپور به مقصد سیدنی انجام شد.
ایرباس آ-۳۸۰ توانایی جابجایی تعداد زیادی مسافر دارد و کاربرد آن در سفرهای بینالمللی و مسافتهای طولانی است. تعداد صندلی آن در مدل استاندارد با سه کلاس مسافربری بالغ بر ۵۲۵ نفر است. در مدلهایی که تنها دارای یک کلاس اقتصادی هستند، این ظرفیت تا ۸۵۳ نفر قابل گسترش است. علیرغم ابعاد عظیم این هواپیما، A۳۸۰ بر اساس ابعاد عرف و مقبول و استوانهای شکل همانند بوئینگ۷۴۷ ساخته شده و بدنهٔ آن، تنها اندکی از Boeing ۷۴۷ عریضتر است. در نمای ظاهری، A۳۸۰ دارای بالهایی است که در قسمت پائین بدنه نصب شدهاند (Low-Mounted) و اندکی متمایل به عقب هستند و چهار نقطه برای اتصال موتور در آنها پیشبینی شدهاست. قسمت ارابهٔ فرود هواپیما، مشتمل بر ۲۲ عدد چرخ است که نحوهٔ جاگذاری آنها، مشابه چرخهای بوئینگ۷۴۷ و ۷۷۷ است. این نوع طراحی در قسمت ارابهٔ فرود، با اغلب باندهای فرود در فرودگاههای معظم، سازگاری دارد. با این حال، مساحت عظیم بالهای هواپیما، این نیاز را در اغلب فرودگاههای بزرگ پدید میآورد که عرض باندهای خود را افزایش دهند تا دو هواپیمای A۳۸۰ در کنار هم بتوانند عبور نمایند.
روانشناسی شخصیت شما از نوع خوابیدن ! |
|
|
لـوح زنـدگی را چگونـه بخوانیـم ؟!
مرد ثروتمند بدون فرزندی بود که به پایان زندگیاش رسیده بود،
کاغذ و قلمی برداشت تا وصیتنامه خود را بنویسد :(تمام اموالم را برای خواهرم میگذارم نه برای برادر زادهام هرگز به خیاط هیچ برای فقیران.)
اما اجل به او فرصت نداد تا نوشته اش را کامل کند و
آنرا نقطه گذاری کند. پس تکلیف آن همه ثروت چه میشد؟
بنابراین :
برادر زاده او تصمیم گرفت. آن را اینگونه تغییر دهد:"تمام اموالم را برای خواهرم میگذارم؟ نه! برای برادر زادهام. هرگز به خیاط. هیچ برای فقیران."
خواهر او که موافق نبود آن را اینگونه نقطهگذاری کرد :"تمام اموالم را برای خواهرم میگذارم. نه برای برادر زادهام. هرگز به خیاط. هیچ برای فقیران."
خیاط مخصوصش هم یک کپی از وصیت نامه را پیدا کرد و آن را به روش خودش نقطهگذاری کرد:"تمام اموالم را برای خواهرم میگذارم؟ نه. برای برادرزادهام؟ هرگز. به خیاط. هیچ برای فقیران."
پس از شنیدن این ماجرا فقیران شهر جمع شدند تا نظر خود را اعلام کنند:"تمام اموالم را برای خواهرم میگذارم؟ نه. برای برادر زادهام؟ هرگز. به خیاط؟ هیچ. برای فقیران."
نکته اخلاقی :
در واقع زندگی نیز این چنین است:
او که همان آفریدگار ماست، نسخهای از هستی و زندگی به ما میدهد
که در آن هیچ نقطه و ویرگولی نیست و ما باید به صحیح ترین روش آن را نقطهگذاری کنیم.
و بی گمان از زمان تولد تا مرگ تمام نقطه گذاریها دست ماست ...
باید به این نکته توجه داشته باشیم که :
"فارغ از اعتقادات مذهبی و یا غیرمذهبی به جهان هستی و زندگی، از علامت تعجب تولد تا علامت سوال مرگ، همه چیز بستگی به روش نقطهگذاری عقلانی ما و نگاه ما به چگونگی زندگی دارد"