راز دل

گفتند: چهل‌ شب‌ حیاط‌ خانه‌ات‌ را آب‌ و جارو کن

شب‌ چهلمین، خضر خواهد آمد

 

00s4ijangojz03xcjnwd.jpg

 

سال ها ‌ خانه‌ام‌ را رُفتم‌ و روییدم‌ و خضر نیامد.

زیرا فراموش‌ کرده‌ بودم‌ حیاط‌ خلوت‌ دلم‌ را جارو کنم.

========================================

 

گفتند: چله‌نشینی‌ کن. چهل‌ شب‌ خودت‌ باش‌ و خدا و خلوت.

شب‌ چهلمین‌ بر بام‌ آسمان‌ برخواهی‌ رفت

8wfw6xltq0mhitltdmqw.jpg

 

و من‌ چهل‌ سال

از چله‌ بزرگ‌ زمستان‌ تا چله‌ کوچک‌ تابستان

را به‌ چله‌ نشستم، اما هرگز بلندی‌ را بوی‌ نبردم

 

زیرا از یاد برده‌ بودم‌ که‌ خودم‌ را به‌ چهلستون‌ دنیا زنجیر کرده‌ام

=======================================================


گفتند: دلت‌ پرنیان‌ بهشتی‌ است

 

خدا عشق‌ را در آن‌ پیچیده‌ است

 

پرنیان‌ دلت‌ را واکن‌ تا بوی‌ بهشت‌ در زمین‌ پراکنده‌ شود

 

ahn4sew8w9musofst3ci.jpg


چنین‌ کردم،
رنگ ‌ نفرت‌ عالم‌ را گرفت

========================================================

 

9upali6jscm47z7zelt.jpg
 

و تازه‌ دانستم‌ بی‌آن‌ که‌ باخبر باشم،

 

شیطان‌ از دلم‌ چهل‌ تکه‌ای‌ برای‌ خودش‌ دوخته‌ است

 

==============================================

 

xvgk4ewwwoegq2iuo7mm.jpg
 

 

فرشته‌ای‌ دستم‌ را می‌گیرد و می‌گوید

 

هنوز فرصت‌ هست،

 

به‌ آسمان‌ نگاه‌ کن

================================

 

ucbhsr1hf2xsl5sfqba.gif

 ucbhsr1hf2xsl5sfqba.gif                                                                                                                   ucbhsr1hf2xsl5sfqba.gif

ucbhsr1hf2xsl5sfqba.gif

 

خدا چلچراغی‌ از آسمان‌ آویخته‌ است‌ که‌ هر چراغش‌ دلی‌ است.

 

d78cj7otxugz29erb5nx.jpg
 

 

دلت‌ را روشن‌ کن. تا چلچراغ‌ خدا را بیفروزی

==================

 


ucbhsr1hf2xsl5sfqba.gif

 ucbhsr1hf2xsl5sfqba.gif                                                                                                                   ucbhsr1hf2xsl5sfqba.gif

روزی که خداوند جهان را آفرید

 

61h3blm61dm5p1my97.jpg
 

فرشتگان مقرب را به بارگاه خود فراخواند و

از آنها خواست تا برای پنهان کردن راز زندگی پیشنهاد بدهند

============

 

2yeumqknhymp0qazdhiq.jpg


یکی از فرشتگان به پروردگار گفت : خداوندا آنرا در زیر زمین مدفون کن


ucbhsr1hf2xsl5sfqba.gif

 ucbhsr1hf2xsl5sfqba.gif                                                                                                                   ucbhsr1hf2xsl5sfqba.gif

 

 

=========================================

 

basvrjqjtg1etzgliz.jpg
 


فرشته دیگری گفت: آنرا در زیر دریا ها قرار بده
و سومی گفت: راز زندگی را در کوهها قرار بده

 

 


ucbhsr1hf2xsl5sfqba.gif

 ucbhsr1hf2xsl5sfqba.gif                                                                                                                   ucbhsr1hf2xsl5sfqba.gif

 


ولی خداوند فرمود: اگر من بخواهم به گفته های شما عمل کنم

 

dzx3oonqpt7zke6p4ux5.jpg

 

 

فقط تعداد کمی از بندگانم قادر خواهند بود

آن را بیابند


ucbhsr1hf2xsl5sfqba.gif

 ucbhsr1hf2xsl5sfqba.gif                                                                                                                   ucbhsr1hf2xsl5sfqba.gif

 

 

4xbk6ms8epy0hug68f0j.jpg
 

 

در حالی که من می خواهم راز زندگی در دسترس همه بندگانم باشد


در این هنگام یکی از فرشتگان گفت

======================================

 
ucbhsr1hf2xsl5sfqba.gif

 ucbhsr1hf2xsl5sfqba.gif                                                                                                                   ucbhsr1hf2xsl5sfqba.gif

 

ای خدای مهربان راز زندگی را در قلب بندگانت قرار بده

 

z3qp1ldn1sw15s6mi3q.jpg

 

 

زیرا هیچکس به این فکر نمی افتد که

برای پیدا کردن آن باید به قلب و درون خودش نگاه کند

ucbhsr1hf2xsl5sfqba.gif

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد