اینها کلیدهای میانبری هستند که تمام وبگردها لازمه بدانند...

 

Ctrl+F

 پیدا کردن کردن یک عبارت خاص تو یک صفحه وب!

وقتی دنبال اسم یا عبارت خاصی تو یک صفحه وب هستید لازم نیست با چشم دنبالش بگردید ... اینو بزنید و عبارت مورد نظر رو تو کادر باز شده وارد کنید. اگه اون عبارت تو اون صفحه باشه در کمتر از یک ثانیه براتون پیداش میکنه

 

F5

خیلی براتون پیش میاد که صفحه رو Refresh کنید؟ به جای بردن موس روی دکمه Refresh کلید F5 رو بزنید

F11

صفحه مرورگرتون کوچیکه؟ کلید F11 رو بزنید تا سایت مورد نظر رو به صورت تمام صفحه ببینید! همین کلید کار خروج از این حالت رو براتون انجام میده

Home/End

این دو کلید گوشه گیر بیشتر از اون چیزی که به نظر میان مفیدند. کارشون اینه که شما رو به بالا/پایین صفحه وب ببرند. بعد از دیدن محتوای یک صفحه طولانی در وب لازم نیست کلی اسکرول کنید تا دوباره بالا برگرید کافیه یه بار home رو بزنید!

Ctrl+Mouse Scroll Wheel

گرفتن کنترل و چرخوندن چرخ موس سایز حروف و عکسها رو در صفحات وب تغییر میده و برای خوندن متنهای ریز می تونید از این قابلیت استفاده کنید. به جای چرخ موس می تونید از کلیدهای + و - هم به همراه Crtl برای این کار استفاده کنید. برای برگشتن به حالت پیش فرض Ctrl+0 رو بزنید!

Ctrl+T

برای باز کردن زبانه (Tab) جدید در مرورگرها بیشتر کاربران از روش کند بردن موس روی دکمه new tab استفاده می کنند. با این دو کلید می تونید همون کار رو سریعتر انجام بدید!

Ctrl+W

برعکس بالایی! کارش اینه که زبانه (tab) فعال رو ببنده!

Ctrl+Shift+T

احتمالا براتون زیاد پیش میاد که یک زبانه (tab) رو اشتباهی ببندید. نگران نباشید! با این کلید میانبر می تونید آخرین tab بسته شده رو دوباره باز کنید

Ctrl+Click

با نگه داشتن Ctrl کلیک کردن روی هر لینک اون لینک در زمینه باز میشه بدون اینکه وارد tab مربوط به اون لینک بشید. برای مواقعی خوبه که می خواهید یک مطلب رو ببینید اما نمی خواهید در همون لحظه بخونیدش!

سفر مجازی به پراگ پایتخت جمهوری چک

به سبب وجود نیروی کار فوق‌العاده ماهر، این کشور به قدرت صنعتی کشورهای بلوک شرق سابق تبدیل شد. این کشور که در قلب اروپا واقع شده، دارای تابستان‌های خنک و زمستان‌های سرد و مرطوب بوده، و میزان بارندگی آن بسیار زیاد است. کشاورزی در اقتصاد کشور، نقش مهمی به عهده دارد، و عمده محصولات آن، جو و چغندر قند می‌باشد. دامداری و جنگل‌داری نیز در این کشور متداول است. از صادرات جمهوری چک، می‌توان به سنگ آهن و زغال سنگ اشاره کرد. جمهوری چک، هم اکنون، در حال گذر از سیستم اقتصاد کمونیستی، به سمت بازار آزاد و خصوصی سازی صنعت و کشاورزی است. در جمهوری چک بخش تقریباً وسیعی به نام ایالت سودتنلند وجود دارد که آلمانی نژاد هستند. نزدیک به یک سوم از این کشور را شامل می‌شود و در تمام نواحی چک به خصوص اطراف مرز با آلمان ساکن اند. سودتلند از ایالت تاریخی آلمان بود که در دوره حکومت رایش سوم برای مدتی به آلمان الحاق شد.


پراگ(به چکی: Praha) پایتخت کشور جمهوری چک است.



این کشور در مرکز قاره اروپا واقع شده‌است و زمانی با اسلواکی متحد بوده‌است.

همچنین پراگ بزرگ‌ترین شهر جمهوری چک به شمار می‌آید در این شهر رودخانه ولتاوا جاری است و در مرکز بوهم قرار دارد.

میتوان گفت که تنها شهر اروپایی است که با وجود گذشت قرن‌ها هنوز آثار و بناهای فراوان قرون وسطی در ان به چشم می‌خورد

م;جموعه ای زیبا از عکسهای منتخب نشنال جئوگرافیک

 

انجمن جغرافیای ملی (The National Geographic Society)، نام سازمانی غیردولتی است که در سال ۱۸۸۸ میلادی در ایالات متحده آمریکا تاسیس شد. هم‌اکنون انجمن جغرافیای ملی از بزرگ‌ترین سازمان‌های غیردولتی مردم‌نهاد در جهان است که هدفش را بر معرفی و حفاظت از آثار طبیعی، باستان‌شناسی، زیست‌شناسی و علوم جغرافیایی بنا کرده است.

بنیاد نشنال جیوگرَفیک در ۲۷ ژوئن سال ۱۸۸۸ (تیرماه ۱۲۶۷) توسط ۳۳ دانشمند و جهانگرد که علاقه‌مند به تشکیل انجمنی برای افزایش و توسعه علم جغرافیا بودند، در واشنگتن دی‌سی تأسیس شد .

یکی از موسسان این بنیاد "الکساندر گراهام بل" مخترع تلفن بود که پس از هابارد گرین گاردینر ریاست این موسسه را به عهده گرفت. ایده استفاده از عکس در کنار مقالات که از عوامل اصلی محبوبیت این مجله به شمار می‌رود را "بل" ارائه داد.

آقای جان ام.فاهی (John M. Fahey) رئیس نشنال جئوگرافیک درباره هدف نشنال می‌گوید: "هدف ما تشویق مردم برای علاقه‌مند کردن آنان جهت توجه و مواظبت از سیاره‌شان است."

هم‌اکنون رئیس هیات امناء بنیاد نشنال جئوگرافیک آقای گیلبرت گراونر می‌باشد که مدال «آزادی» سال ۲۰۰۵ دولت آمریکا را برای «رهبری آموزش جغرافیا» دریافت کرده است .

بنیاد نشنال جئوگرافیک توسط ۲۳ عضو هیات مدیره متشکل از گروهی از معلمین برجسته، دانشمندان، مقامات سابق دولتی و طرفداران محیط زیست، اداره می‌گردد .

شبکه تلویزیونی نشنال جئوگرافیک از تاریخ ۲۳ مهر ۱۳۹۰ برابر با ۱۵ اکتبر ۲۰۱۱ کانال نشنال جئوگرافیک فارسی را نیز راه‌اندازی کرد.

 

 

پلهای معروف و محبوب جهان

 

این پل‌ها هر کدام لقبی دارند: بزرگ‌ترین، طولانی‌ترین، شلوغ‌ترین و... همه این پل‌ها یک ویژگی مشترک دارند؛ اجداد ما حتی در رویای خود هم نمی‌توانستند آن‌ها را تصور کنند. این پل‌ها شگفتی‌های مهندسی و معماری هستند و در واقع شکل گرفتن هر کدام آن‌ها نشانگر قدرت و توانایی انسان است و البته تمام این پل‌ها هم جاذبه‌های گردشگری و قطب‌های جذب توریست هستند.
 




165 کیلومتر روی هوا
طولانی‌ترین پل روی آب
دانی یانگ- کانشان گراندبریج،‌ چین

چینی‌ها قطب جدید مهندسی در جهان هستند. آن‌ها در سال‌های اخیر شماری از بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین پل‌های جهان را ساخته‌اند و حالا در میان 15 پل طولانی جهان 11 پل در چین واقع است. در میان 5 پل طولانی جهان 3 تا از‌ آن‌ها در مسیر قطارهای مافوق سریع مسیر پکن- شانگهای واقع است. این مسیر که سالانه 80میلیون نفر در آن تردد می‌کنند با بودجه 33میلیارد دلاری ساخته شده است. پل دانی‌یانگ- کانشان در آغاز سال 2011 افتتاح شد و با طول بیشتر از 165 کیلومتری خود طولانی‌ترین پل جهان شد.طبیعی است که امکان حرکت با پای پیاده روی این پل وجود نداشته باشد اما گذر از آن با قطار مافوق سریع که با سرعت 300 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند بسیار لذت‌بخش است. حالا و به لطف مسیر جدید و قطارهای مافوق سریع مسیر پکن- شانگهای که قبلا 11 ساعت به طول انجامید 5 ساعته طی می‌شود.




400متر بالاتر از سطح زمین
مرتفع‌ترین پل
میلاوو و دالت، فرانسه

  پل میلاوو پل چندان طولانی نیست، این پل در واقع 2 تپه را به هم وصل می‌کند، اما مسئله این است که این 2 تپه در جنوب فرانسه در یک معبر استراتژیک واقع شده‌اند معبر باریک میان جنوب فرانسه و اسپانیا، جایی که در تابستان‌ها صدها هزار مسافر راهی آن می‌شوند. این پل ساخته شد تا ترامیک سنگین‌ این مسیر را سبک کرده و راه را هم برای مسافران کوتاه کند.ساخت این پل 17 سال (از سال 1987 تا 2004) طول کشید. این پل از ارتفاع 325 متری شروع می‌شود و به سمت بالا شیب اندکی دارد و در بلندترین نقطه ارتفاع این پل تا زمین 410 متر است که آن را بدل به مرتفع‌ترین پل جهان کرده است. این پل جدا از این رکورد خود، منظره فوق‌العاده‌ای هم دارد. اگرچه عبور هیچ کس با پای پیاده از این پل مجاز نیست، اما یک مسابقه دوومیدانی به طول 20‌کیلومتر در تابستان‌ها در این منطقه برگزار می‌شود که دونده‌ها کل مسافت پل را طی می‌کنند و از زیبایی فوق‌العاده آن لذت می‌برند.

 





20میلیون آجر یعنی چقدر؟
بزرگ‌ترین پل آجری جهان
پل گلشنر ولی، آلمان

  این پل تنها 600متر طول دارد که در میان «ترین‌‌ها» در میان پل‌های جهان اصلا رقم زیادی محسوب نمی‌شود اما ویژگی این پل در واقع طول یا ارتفاع آن نیست بلکه مصالحی است که در ساخت آن به کار رفته. این پل که در آلمان شرقی و در منطقه ساکسونی واقع است با بیش از 20میلیون عدد آجر ساخته شده. در حالی که اکثر پل‌های جهان از فلزات یا سنگ ساخته شده است انتخاب آجر، با توجه به گرانی آن انتخاب عجیبی است اما خب، وجود چند کارخانه آجرپزی در اطراف این منطقه توجیه می‌کند که چرا سازندگان آن این تصمیم را گرفته‌اند. در کنار مسیر ریل آهن این پل، مسیر پیاده‌روی هم وجود دارد که می‌توانید از آن عبور کنید و از منظره زیبای آن لذت ببرید.




پل 110 ساله
طولانی‌ترین پل سرپوشیده
هارتلند بریج، نیوبرانزویک کانادا

دولت کانادا در مورد ساخت پلی روی رودخانه سن‌جان مردد بود زیرا وضعیت آب و هوایی متغیر این ناحیه ساخت پل و استفاده از آن را مشکل می‌کرد، اما گروهی از مردم این پروژه را به شکل مشارکتی و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به سرانجام رساندند. آن‌ها این پل 403 متری را که سقف دارد در سال 1901 ساختند و 5 سال بعد آن را به دولت فروختند. حالا با پیشرفت‌های علمی، پل‌های سرپوشیده به کار گرفته نمی‌شوند و برای همین پل‌ هارتلند به طولانی‌ترین پل سرپوشیده جهان بدل شد. می‌توانید هم با اتومبیل و هم به صورت پیاده از داخل این پل سرپوشید بگذرید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید.




پل 4 کیلومتری با 2 پایه
بزرگ‌ترین پل معلق جهان
پل آکاشی کایکو (یا پل مروارید)، ژاپن
 
زمانی که این پل در حال ساخت بود، بسیاری از افراد آن را غیرممکن می‌دانستند و حتی برخی مهندسان معتقد بودند که در نهایت ساخت این پول ممکن نخواهد شد، اما ژاپنی‌ها طرح رویاپردازانه خود را عملی کردند.پل آکاشی کایکو در واقع بزرگ‌ترین پل معلق جهان است. طول این پل 4 کیلومتر و 300 متر است، ولی این پل فقط 2 پایه دارد، در واقع 2 قطعه هر کدام به طول هزارو 100 متر و یک قطعه به طول 2هزار و 100 متر در هوا معلق هستند. این نکته پل آکاشی کایکو را به معجزه‌ای در علم «معماری» بدل کرده است.پل آکاشی کایکو شهر بندری مشهور کوبه را به جزیره آواجی مرکز صید مروارید ژاپن که در کل تاریخ ژاپن به نام دروازه مروارید شهرت داشته وصل می‌کند (علت لقب این پل هم همین است). این پل که در سال 1998 تکمیل شد ویژگی‌های منحصر به فردی دارد، مثلا در مقابل بادهایی با سرعت 250 کیلومتر در ساعت و همچنین زمین‌لرزه‌هایی به قدرت 5/8 ریشتر مقاومت می‌کند.




غول 80ساله
عریض‌ترین پل جهان
پل سیدنی هربور، استرالیا
  خب، یک پل عریض به چه درد می‌خورد؟ پلی که 60 متر عرض آن است به چه دردی می‌خورد؟ اگر جواب این سوالات را از مردم سیدنی بپرسید به شما خواهند گفت، به درد کم کردن ترافیک. در واقع پل هربور بسیاری از مشکلات ترافیکی سیدنی را حل کرده است. در این پل بسیار عریض یک بزرگراه 8لاینه (4لاین در هر طرف) 2 خط مترو، 2 پیاده‌رو  مخصوص پیاده‌روی تعبیه شده است. این پل قلب تجاری سیدنی را به منطقه‌های مسکونی حاشیه شهر وصل می‌کند و برای همین نقش بسیار مهمی در زندگی مردم این شهر دارد. شاید باورش برای‌تان عجیب باشد ولی این پل فوق‌العاده در سال 1932 ساخته شده است و ماه دیگر جشن تولد 80سالگی آن با مراسمی بزرگ و ویژه برگزار خواهد شد.

شاید بهترین چشم‌انداز تماشای آن از بالای برج پیلتون است،‌ پس از بالا رفتن از 200 پله، می‌توانید بر بالای پل قرار بگیرید و به چشم‌اندازی فوق‌العاده نگاه کنید.




روزی 150 هزار اتومبیل
شلوغ‌ترین پل جهان
پل جرج واشنگتن، نیویورک
 
در سال 2010، 52 میلیون اتومبیل، اتوبوس و کامیون از روی این پل عبور کردند. این پل که از روی رودخانه هادسن می‌گذرد، نیوجرسی را به منهتن وصل کرده و در واقع شلوغ‌ترین محله‌های شهری نیویورک را به هم وصل می‌کند. بر اساس آمار طی یک سال، هر ساکن شهر نیویورک حداقل 7 بار از روی این پل عبور می‌کند. احتمالا تعجب کرده‌اید که این همه وسیله نقلیه چطور می‌توانند از یک پل عبور کنند. اما باید بدانید این پل یک پل 2 طبقه است که در مجموع 14 لاین دارد (8لاین عبوری در قسمت بالایی و 6 لاین عبوری در قسمت پایینی) و اتومبیل‌ها چندان در ترافیک این پل گیر نمی‌کنند.

آمار در مورد پل جرج واشنگتن دقیق است ولی احتمالا اگر آمار در مورد پل‌های وارای کلکته هم دقیق بود، این پل عنوان پرترافیک‌ترین را به خود اختصاص می‌داد. آمار حاکی از این است که روزانه حدود 80هزار وسیله نقلیه، یک میلیون انسان پیاده و چند هزار گاو از روی این پل عبور می‌کنند.



منبع: bartarinha.ir


برخی از دیگر پلهای معروف و محبوب دنیا :

(Tower Bridge (London, England
پل برج (لندن ، انگلستان)
 


این پل که توسط Horace Jones & Wolfe Barry طراحی و در سال 1894 تکمیل شد، یکی از مشهور ترین نمادها در لندن است. این پل 800 فوت طول و 28 فوت فضای زیرین دارد و وسط آن به 140 فوت افزایش می یابد که کشتی ها می توانند از پایین رودخانه Thames عبور کنند. در قدیم که کالاها بجای هوایی از راه زمینی حمل می شدند این پل در روز 50 بار بالا برده می شد، ساخت این پل با 432 کارگر ظرف 8 سال به اتمام رسید، در آن زمان 70000 تن بتن در دو پایه ی پل با فرو بردن 2 باسکول متعادل کننده در جای خود، که هر یک 1000 تن وزن داشتند ریخته شد و سپس برای پوشش 11000 تن فولاد در زیر، تمام پل ملبس به سنگ پرتلند و گرانیت کورنیش شد.


(Golden Gate Bridge (San Francisco, US
پل گلدن گیت (سانفرانسیسکو ، ایالات متحده امریکا)
این پل طولانی ترین پل جهان جمعا بطول 8.921 فوت که در سال 1937 تکمیل شد شاید مشهورترین پل زمان باشد. این پل که در سان فرانسیسکو واقع است، موفقیت عظیم در ساخت و ساز زمان خود بود. در ساخت این پل رکورد ایمنی، بگونه ای بود که تنها 11 کارگر در طول عملیات ساختمانی کشته شدند و 11 نفر دیگر به مدد شبکه ی نوین ایمنی که در زیر کار قرار داده شده بود نجات یافتند شکسته شد، عکس هاییکه توسط هزاران توریست همه ساله از پل گرفته می شود، شاخص رنگ قرمز بواقع پرتقالی بین المللی (International Orange) بوده و در اصل این رنگ برای افزایش قدرت دید در شرایط مه آلود بودن هوا که مشابهت با منطقه ی خلیج دارد انتخاب شده، این پل با 1.3 میلیون دلار زیر بودجه پیش بینی شده، بمبلغ 27 میلیون دلار ، 100000 خودرو روزانه بطور متوسط به نتیجه رسید و برای نگهداری به 38 نقاش بطور فول تایم نیز نیاز دارد. تعداد 26 نفر که از ارتفاع 220 فوتی با سرعت 75 مایل در ساعت و فاصله ی زمانی 4 ثانیه به پایین پرت شده اند جان سالم بدر برده اند.


(Sydney Harbour Bridge (Sydney, Australia
پل بندرگاه سیدنی (سیدنی ، استرالیا)
در حالیکه جشن هفتادو پنجمین سال تولدش در سال 2007 گرفته میشد، این پل همچنان در صدر پل های جهان از نظر وسیعترین مقاطع طولانی پل در جهان ( هر مقطع 3.770 فوت)‌ باقی مانده است، این پل ملقب به چوب رختی است بلحاظ قوسی شکل بودنش، معمولا از پل و خانه ی اپرا که در مجاورتش واقع هست عکس برداری می شود، این زوج بعنوان یکی از بهترین تصاویر برای شهر و خود استرالیا عمل می کنند، اندازه ی بزرگترین مقطع 1.650 فوت که در بلندترین نقطه ی قوس 429 فوت بالای سطح دریاست، برای ساخت این پل می بایستی 800 خانه خراب می شدند و هزینه ی آن با 1400 کارگر ظرف مدت 8 سال حدود 12 میلیون دلار شد و عاقبت پل سیدنی در سال 1998 تکمیل شد.


(Ponte Vecchio (Florence, Italy
پنته وکیو (فلورانس ، ایتالیا)
شهر پنته وکیو یکی از مشهور ترین نقاط گردشگری ایتالیا است و عقیده بر آنست که از قدیمی ترین سازندگان پل قوسی با سنگ های یک تکه و چند تکه در جهان باشد، گرچه تکه های قدیمی تر ناتمام هم وجود دارد، این پل در اصل از چوب ساخته شده بود تا اینکه در سال 1333 توسط سیل منهدم شد و 12 سال بعد با استفاده از سنگ دوباره ساخته شد، شهرت آن بخاطر داشتن مغازه هایش است و از هر گروهی اعم از غرفه های تجار و قصابها تا دکه های فروشندگان لوازم هنری و یادگاری (سوغاتی) را در خود جای داده است.


(Gateshead Millenium Bridge (Gateshead, England
پل هزاره و آبنمای گیت شید (شمال شرق انگلستان)
جایزه 44 میلیون دلاری پل میلنیوم گیت شید، برای اولین بار و تنها پل "tilting" (کج ، شبدار ، در نوسان ) در جهان در نظر گرفته شده است، رم های هیدرولیکی در انتهای دو طرف پل این امکان را فراهم می آورد که برای عبور کشتی های کوچک پل قدری کج شود و این تکنولوژی نوین باعث گشت که طراحان آن برنده ی جایزه ی معتبر و آبرومند "Stirling Prize" برای آرشیتکت در سال 2002 گردند ، 19000 تن بتن در فندانسیون های به عمق 98 فوت (33 متر) و فولاد (میلگرد) کافی برای ساخت 64 راهروی 2 تیرکه، پل را به مقاومت در برابر برخورد یک کشتی 4000 تنی که با سرعت 4 نات در حرکت است قادر می سازد.


(Erasmusbrug (Rotterdam, Netherlands
پل اراسمبورگ یا سوان (رتردام ، هلند)
ملقب به Swan (قو) بلحاظ شکل اسکلت فلزی مهار پل، ساخت این پل که به منظور ارتباط بین شمال و جنوب شهر رتردام طراحی شده بود در سال 1996 خاتمه یافت، برای امکان عبور کشتی ها طاق جنوبی از ارتفاع قابل توجه 292 فوتی پل بلند باسکولی برخوردار است که در سال 2005 در فیلمی به نام Who Am I (من کی هستم) بنمایش در آمد که در آن هواپیماهای مسابقه ای از زیر آن پرواز کردند. ساخت این پل با بلندی 2.650 فوت و وزن 6.800 تن که در سال 1996 کامل شد، 110 میلیون دلار خرج برداشت به محض آنکه پل بروی ترافیک گشوده شد معلوم شد که پل بر اثر باد تاب می خورد که این مشکل با استفاده از ابزار های تعیین کننده ی فشار هوا (دمپر) مرتفع گردید.


(Westminster Bridge (London, England
پل وستمینستر (لندن ، انگلستان)
یکی از آثار ماندگار و زیبای شهر لندن، پل وستمینستر است که از رودخانه تیمز عبور می کند و در کنار آن کاخ وستمینستر، کلیسای وستمینستر، ساعت محبوب بیگ‌بن و همچنین چرخ فلک چشم لندن قابل مشاهده است. این پل در سال 1769 افتتاح شد.


(Millau Bridge (Tarn Valley, France
پل میلو (دره ی ترن ، فرانسه)
این پل به ارتفاع 1.125 فوت (338 متری) روی دره ی ترن در جنوب فرانسه قرار دارد که بزرگترین پل کابلی جهان محسوب می شود. بطوریکه می گویند رانندگی بر روی این پل مثل آنست که در آن احساس می کنی در پروازی. ساخت این پل که قدری بلندتر از برج ایفل است سه سال به طول انجامید و در سال 2004 به روی عموم باز شد، در حالیکه این پل مناظر بسیار زیبایی را از دره ی زیر خود به تصویر می کشد، همینکه مه پایین می آید دیگر مسیر مناسبی برای آنانکه قلبشان ضعیف است نخواهد بود، بطور کل طول این پل 8.071 فوت ( 2.420 متر) با طاق تکی در 1.122 فوتی (336 متری) و حداکثر ارتفاع از زیر آن 886 فوت (266 متر) است، بطور خلاصه این پل بسیار احساس برانگیز هم بر روی کاغذ و هم در حیات واقعی می باشد، دکل پل با 7 اسکلت فلزی به وزن 36000 تن مسقف شده است. یکسری از هفت تیرک، هر یک به بلندی 292 فوت (88 متر) و به وزن 700 تن به اسکلتهای فلزی مربوط پیوسته اند.


(Fehmarn Belt Bridge (Baltic Sea, Germany and Denmark
پل تسمه ای فهمارن (دریای بالتیک ، آلمان و دانمارک)
هنگامیکه در سال 2018 پل فهمارن کامل شود امتدادی به طول 11.8 مایلی دست خواهد یافت و جزیره ی آلمانی فهمارن را به جزیره ی دانمارکی لولاند با هزینه ی تقریبی 2.2 بیلیون دلار متصل می سازد. نقشه های اولیه نشان می دهند که پل با 3 اسکلت فلزی کابلی، هر کدام به طول تقریبی 2.375 فوت (712)‌ متر که بوسیله ی 4 ستون به بلندی 918 فوت حمایت شده و دارای 213 فوت (64 متر) بلندی زیر آن می باشد خواهد بود، پل پیشنهادی جنجال هایی را توسط کاسبها و طرفداران منابع طبیعی که از لطمه خوردن به حیات وحش محل واهمه دارند بوجود آورده است.


(The Kintaikyo Bridge (Iwakuni, Japan
پل کیتایکیو (آیواکانی، ژاپن)
احتمالا یکی از پل های بد شانس در دنیا پل باز سازی شده کیتایکیو در شهر ایواکانی است که در سال 1673 پس از انجام هر اقدامی در جهت عبور از رودخانه ی نیشیکی Nishiki، بر اثر سیلاب های فصلی فرو ریخت. شایان ذکر است که آرک های چوبی آن تا سال 1950 در جای خود محکم باقی ماندند تا اینکه عاقبت طوفان آنها را هم ویران ساخت، با وجود با این نیت که دوباره ضربه نخورد، سه سال بعد پل دوباره بازسازی شد و تا امروز قابل عبور می باشد.


(Oresund Bridge (Oresund Strait, Denmark and Sweden
پل ارساند (تنگه دانمارک و سوئد)
این پل بالغ بر 25000 فوت طول و 669 فوت ارتفاع دارد. پل کابلی ارساند برای اتصال دانمارک به سوئد در سال 2000 افتتاح شد، کل پل که 82000 تن وزن دارد دارای طولانی ترین مقاطع پل کابلی ( هر تکه 1.608 فوت) در جهان است و روزانه 60000 مسافر را با اتومبیل، اتوبوس و قطار از خود عبور می دهد. با رانندگی از دانمارک شما ابتدا از جزیره ی ساخته شده (مصنوعی) ‌Peberholm عبور کرده و در تونل 13.287 فوتی زیر دریا ناپدید شده و سپس شما را از پل ارساند، قبل از آنکه سفرتان به سوئد کامل شود عبور می دهد، عبور از پل ارساند ارزان تمام نمی شود ( بیش از 53 دلار هر ماشین) گرچه برای مسافرینی که مکرر رفت و آمد می کنند تخفیف نزولی داده می شود که با توجه به هزینه ی 3.8 میلیارد دلاری آن تعجبی ندارد.

چرا خانم ها بعد از ازدواج خیانت می کنند؟

معمولاً تعداد مردهایی که به همسر خود خیانت می کنند از تعداد زنانی که به شوهر خود خیانت می کنند بیشتر است. ولی تحقیقات اخیر نشان می دهد که در سال های اخیر تعداد زنان خیانتکار نسبت به قبل بیشتر شده است.
 

به گزارش برترین ها موسسه Coffee and Company بریتانیا در یکی از پژوهش های خود نشان داد که از  3000 شرکت کننده، 20 درصد زنان به خیانت به همسران خود اعتراف کرده اند. اما چرا زنان به شوهران خود خیانت می کنند؟ در اینجا به 10 مورد اشاره می کنیم که شاید بعضی از آنها شما را متعجب کنند.

انتقام جویی

 گاهی بی وفایی یک زن از حس انتقام جویی او ناشی می شود. گاهی زنان بر خلاف میل باطنی خود به شوهر خود خیانت می کنند تا به او بفهمانند حس مورد خیانت قرار گرفتن چه قدر دردناک است. و جالب اینکه در خیلی از موارد این حربه زنان جواب می دهد. دکتر بنی وِیل می گوید " مردها به اندازه زنان احساساتی نیستند بنابراین در اکثر مواقع درد و رنج ناشی از خیانت همسر را درک نمی کنند، مگر اینکه خودشان طعم آن را بچشند." زنان با این کار در واقع می خواهند  شرایطی برابر با  شوهر خود داشته باشند چون احساس می کنند آنچه تا به حال به آن پایبند بوده اند دیگر اعتبارو ارزشی  ندارد.

بی تفاوتی همسر

گاهی بی وفایی زنان از احساس نادیده گرفته شدن یا بی تفاوتی همسر نسبت به مسائل و مشکلات ناشی می شود.  روث هوستون، کارشناس و موسس سایت معتبر infidelityAdvice.com، می گوید " اکثر زنان ابتدا سعی می کنند به همسرشان بفهمانند که مشکلی وجود دارد و چیزی آنها را ناراحت کرده است.  اما اگر شوهر متوجه این اشارات غیرمستقیم نشود، به همسر خود بی اعتنایی کند یا گلایه های او را جدی نگیرد، زن به خیانت روی می آورد چون احساس می کند راه دیگری نمانده است."

احساس ناامنی و خلاء عاطفی

 زنان نیاز دارند که دوست داشته شوند و مورد تحسین و قدردانی قرار گیرند. مییرز، کارشناس خانواده، می گوید " خیانت معمولاً زمانی اتفاق می افتد که زنی احساس کند آن طور که باید و شاید مورد علاقه و توجه همسرش قرار نمی گیرد و همسرش قدر او را نمی داند. معمولاً زنان به سمت مردهایی دیگر جذب می شوند چون از زبان آنها تعریف ها و تحسین هایی را می شنوند که از زبان شوهر خود نمی شنوند." زنان دوست دارند همیشه به چشم همسرشان خاص و فوق العاده باشند و تشنگی و عشق او را احساس کنند.

بازگشت به روابط قبلی

 میرز می گوید " بازگشت به روابط قبلی راهی آسان برای یافتن کسی است که بتواند کمبودهای زندگی زنان را برای مدتی کوتاه جبران کند. البته این راه حل بسیار مقطعی است و نمی تواند تاثیر ماندگاری داشته باشد. البته آنچه زنان می خواهند شخص قبلی نیست بلکه یا احساساتی است که در رابطه قبلی تجربه کرده اند و یا دیدی است که در آن زمان نسبت به خود داشته اند." به عقیده ویل " بازگشت به روابط گذشته باعث می شود زنان احساس جوانی، سرزندگی و جذابیت کنند. "

رابطه طولانی و یکنواخت

 اکثر زوج هایی که برای مدت طولانی با هم زندگی کرده اند، کم کم احساس می کنند آن حرارت و عشق روزهای اول را ندارند. بومن، کارشناس خانواده، می گوید " روزهای اول یک رابطه زمانی هستند که احساس می کنید انتخاب شده اید و مورد توجه و علاقه هستید. اما در مورد روابط طولانی قضیه کاملاً متفاوت است چون دیگر هورمون هایی که در اوایل رابطه با دیدن طرف مقابل در بدنتان ترشح می شد کمتر شده اند." البته این مشکل اجتناب ناپذیر نیست و تکنیک هایی برای مبارزه با احساس یکنواختی و تولید دوباره هورمون ها وجود دارد. مثلاً می توانید هر روز همسر خود را به مدت 20 ثانیه در آغوش بگیرید و حرف های عاشقانه بزنید. ویل می گوید " نکته جالب اینکه عدم وجود اختلاف و مشاجره همیشه نشان خوبی نیست. دعوا و جدل گاهی عشق ما را بیشتر می کند. آمار نشان می دهد زوج هایی که همیشه رابطه ای آرام و بدون تنش دارند بیشتر در معرض خطر خیانت و بی وفایی هستند."

ترس از خیانت شوهر

 بسیاری از زنان خیانت و بی وفایی را جزئی جدایی ناپذیر از شخصیت مردان می دانند و به همین دلیل همیشه دچار استرس و ترس هستند، حتی اگر شوهرشان واقعاً به آنها خیانت نکند. گاهی بی وفایی و شروع یک رابطه مخفیانه راهی است برای کاهش این اضطراب.

روابط زناشویی سرد و یکنواخت


زوج هایی که برای مدت طولانی در کنار هم زندگی کرده اند معمولاً از یکنواختی و سردی روابط جنسی شکایت می کنند. در پژوهشی که در سال 2010 صورت گرفت، 81 درصد از زنان می گفتند روابط زناشوییشان سرد و قابل پیش بینی شده و دیگر جذابیتی ندارد. مِیِر می گوید " گاهی زنان برای ایجاد تنوع و تجربه های جدید  مرتکب خیانت و بی وفایی می شوند."

نبود نقاط مشترک

 اگر زنی احساس کند که دیگر دغدغه یا علاقه مشترکی با شوهر خود ندارد، ممکن است به طرف کس دیگری جلب شود که این دغدغه ها و علایق را دارد. اکثر زوج ها در روزهای اول آشنایی احساس می کنند کسی را پیدا کرده اند که مثل آنها فکر می کند و با آنها همدل و همفکر است. اما در بسیاری از موارد بعد از چند سال این احساس از بین می رود. هوستون می گوید " بعضی از زنان برای مبارزه با احساس تنهایی و خلاء  به بی وفایی روی می آورند. "

بیماری

 زنانی که به بیماری ها خطرناک مانند سرطان سینه مبتلا می شوند، ممکن است ناگهان دیدی متفاوت به زندگی پیدا کنند، همه قسمت های زندگی خود را از اول مرور کنند و به مرگ و نیستی بیشتر فکر کنند. بومن می گوید " بدتر اینکه این زنان ممکن است احساس کنند  درست زمانی که بیش از همیشه به شوهرانشان نیاز داشته اند تنها مانده اند و دیگر مورد توجه شوهرانشان نیستند. احساسات این زنان آسیب پذیر می  شود و برای جبران این کمبودها و احساسات منفی به خیانت روی می آورند. این احتمال هم وجود دارد که احساس کنند زمان زیادی برایشان باقی نمانده و باید از زمانی که دارند بیشترین استفاده را بکنند. " 

جلب توجه و ماجراجویی

 ویل عقیده دارد " زنان ممکن است احساس کنند که کسی قدر آنها را نمی داند. آنها همه زمان خود را به کارهای خانه اختصاص می دهند، کارهای خانه را انجام می دهند، از بچه ها مراقبت می کنند... حتی بسیاری از آنها بیرون از خانه هم کار می کنند. آنها می خواهند مورد احترام قرار بگیرند و ارزش  زحمت هایشان شناخته شود." هوستون می گوید " زنان همچنین به دنبال کمی هیجان و سرگرمی در زندگی هستند . بسیاری از این زنان تنها به کمی محبت و توجه نیاز دارند. زنی که در زندگی زناشویی خود از شادی و هیجان و تنوع کافی برخوردار باشد و رابطه ای گرم و صمیمی با شوهر خود داشته باشد هرگز خیانت نمی کند."